Compound

Jag har länge funderat över det här med jakt med pil och båge. Människan har ju jagat med primitiva redskap under tiotusentals år och även om principen är densamma som med en båge för 10 000 år sedan så är det ändå ganska mycket som skiljer dagens bågar från gårdagens. Häromveckan tog jag tag i saken och for iväg till Scandinavian Bowhunting för att köpa mig en compoundbåge som skulle kunna fungera till jakt i länder där det är tillåtet med bågjakt. Det blev en Diamond Rock vilket väl får sägas vara en instegsmodell i den nedre prisklassen. Att priset är lågt behöver ju dock inte betyda att det är en dålig produkt och till en nybörjare som mig duger den gott och väl. Bilder kommer en vacker dag och då även med ett amatörmässigt omdömme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0