Mer vapen till garderoben

Nu har jag funnit ytterligare två vapen till min "nya" garderob, den ena är en Husqvarna 1651 i kaliber .358NM med en stock från Boberg och den andra är en hagelbössa från Remington med modellnamnet 1100.

Min Husqvarna 1651 kommer främst att användas till älg och vildsvin under gynnsamma förhållanden vad gäller dagsljus och väder vilket innebär att jag troligtvis kommer använda mig av ett sikte från Burris och modellen heter Fullfield II 3-9X40 Tactical i färgen Olive Drab (matt grågrön) med milldots och turretrattar med skydd.



I övrigt kommer jag troligtvis inte göra några större förändringar på den.

Remington 1100 är enligt säljaren i "bruksskick" och när jag kikar på förra ägarens licens så är den utfärdad 1981 och jag gissar att bössan är tillverkad det året och troligtvis inte speciellt rengjord. Enligt säljaren laddar inte bössan om med 24g övningsamunition så här krävs det en rengörning och troligtvis ny o-ring. Kolven är dessutom förlängd och förstocken har en längsgående spricka som i och för sig är limmad men kolven kommer ersättas av en dito i syntet.



Jag återkommer med bilder när jag fått hem bössorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0